Mijn Renkum

Persoonlijke Internet Pagina (PIP)

Gemeente Renkum heeft 2 Persoonlijke Internet Pagina's (PIP) waar u uw gegevens en aanvragen kunt bekijken. Een PIP voor de gemeente en een PIP voor de Gemeentelijke Belastingen. U logt op deze pagina in met uw DigiD. Bdrijven met eHerkenning. 

Inloggen in PIP 'Mijn Renkum'

Inloggen in PIP  'Digitale Balie Belastingen'

PIP Gemeente 'Mijn Renkum'

'Mijn Renkum' is uw Persoonlijke Internet Pagina (PIP). U vindt daar:

  • uw persoonlijke gegevens voor zover deze bekend zijn bij de gemeente. Dit zijn bijvoorbeeld uw naam, geboortedatum en adresgegevens;
  • uw zaken: alle (aan)vragen of meldingen die u via DigiD (inwoners) of eHerkenning (bedrijven) bij ons heeft gedaan, of die nog lopen. 

U kunt uw (aan)vraag of melding altijd terugvinden in uw PIP. U logt in in uw PIP en vindt uw (aan)vraag of melding onder ‘mijn zaken’. U kunt hier de voortgang van uw (aan)vraag of melding bekijken. U ziet dan bijvoorbeeld of de gemeente uw (aan)vraag of melding al in behandeling heeft genomen.

Wat staat niet in de PIP Mijn Renkum?

U kunt (nog) niet alle aanvragen en meldingen volgen. Bijvoorbeeld uw melding openbare ruimte of een aangevraagde omgevingsvergunning vindt u nog niet in Mijn Renkum. Ook komen e-mails en ingevulde formulieren zonder DigiD of eHerkenning niet in ons zaaksysteem. Deze ziet u dan ook niet terug op MijnRenkum. Voor gemeentelijke belastingen hebben wij een andere PIP. 

PIP Belastingen

Via de Digitale balie belastingen bekijkt en regelt u simpel en snel als uw gemeentelijke belastingzaken zoals:

  • Aanslagbiljet bekijken
  • WOZ-waarde en taxatieverslag opvragen
  • Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stopzetten
  • Bezwaar maken
  • Hond aan- of afmelden
  • Kwijtschelding aanvragen
  • Taxatieverslagen aanvragen

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of er een bericht in Mijn Renkum voor mij klaar staat?

Als u uw zaak kunt volgen op Mijn Renkum dan heeft u na het online aanvragen bericht gehad via de mail. Het onderwerp van die mail begint met  [Uw zaaknummer xxxxxx]. Dan weet u dat u bericht heeft over uw zaak bij de gemeente. Verwijder het zaaknummer niet als u reageert op de mail. Zo houden we alle correspondentie over uw aanvraag of melding bij elkaar.

Hoe kan ik wat vragen over mijn vraag/melding?

Bel ons op (026) 33 48 111. Houd het zaaknummer bij de hand, zo komt u snel in contact met de juiste ambtenaar.

Ik kan niet inloggen op mijn PIP. Als ik met mijn DigiD inlog en vervolgens op verder klik kom ik steeds terug op dezelfde pagina.

Zijn na het inloggen met DigiD uw persoonsgegevens vooraf ingevuld? Als dit niet het geval is neem stuur dan een e-mail naar info@renkum.nl. Zet in uw bericht het tijdstip wanneer u probeerde in te loggen.

Inloggen lukt niet met DigiD

Kijk voor actuele DigiD op de website van Logius.

Wie kan nog meer in Mijn Renkum?

Mijn Renkum is persoonlijk. Anderen hebben op geen enkele manier toegang tot deze informatie. U ziet alleen zaken die u zelf heeft gedaan bij de gemeente. Mijn Renkum voldoet aan alle eisen op het gebied van privacy en veiligheid. U logt in met het veilige DigiD. Mijn Renkum is een veilige manier om documenten te delen.

Ik heb een andere vraag

Stuur een e-mail naar info@renkum.nl.

Wat is DigiD?

DigiD staat voor Digitale Identiteit. Met uw DigiD kunt u inloggen op websites van de overheid en in de zorg. De overheid heeft DigiD geïntroduceerd om overheidsdiensten online mogelijk te maken. Het is een middel om uzelf op het internet te identificeren. De DigiD is een soort elektronische handtekening, waarmee u bewijst dat u daadwerkelijk de persoon bent die u beweert te zijn. De DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Beide mag u zelf bedenken.

Bij de gemeente kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. Daarmee kunt u een aantal producten online aanvragen of een melding maken. Uw (aan)vragen en meldingen kunt u volgen in uw Persoonlijke Internet Pagina (PIP).

U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een digitale identificatie voor uw organisatie, net zoals burgers zich identificeren met DigiD. Met eHerkenning krijgt uw organisatie de digitale bevoegdheid om bij de gemeente bepaalde (aan)vragen en meldingen in te dienen. Het is een soort toegangspoort die controleert of u daadwerkelijk bent wie u zegt dat u bent, maar ook of u mag doen wat u wilt doen. Kijk voor meer informatie op www.eherkenning.nl

Voordelen eHerkenning

Met eHerkenning wordt het eenvoudiger om online zaken te doen met verschillende overheden en bedrijven. U kunt met 1 inlogmiddel, een eHerkenningsmiddel, veilig inloggen bij alle aangesloten organisaties. U hoeft dan niet meer voor elke organisatie een ander inlogmiddel te gebruiken. Andere voordelen zijn:

  • U heeft een persoonlijke internetpagina (PIP), waarop u uw (aan)vraag of melding kunt volgen en inzien.
  • eHerkenning wordt een steeds belangrijker inlogmiddel om zaken te doen met de overheid.
  • U bespaart tijd en kosten, doordat u zich voor de meeste zaken niet meer aan de balie van het gemeentehuis hoeft te melden.
  • U bespaart veel papierwerk door online aan te vragen.
  • Voor de vervolgaanvraag hoeft u uw organisatiegegevens alleen maar te controleren, deze worden automatisch voor u ingevuld.

Hoe vraagt u eHerkenning aan?

Er zijn verschillende leveranciers voor eHerkenning. Op eHerkenning.nl vindt u een stappenplan om eHerkening aan te vragen voor uw bedrijf. Daar maakt u ook uw keuze voor een leverancier en betrouwbaarheidsniveau. U bent verplicht om minimaal niveau 2+ af te nemen om bij de gemeente (aan)vragen te doen.