Evenementen, goede doelen en loterijen

• Evenement organiseren

Wilt u als particulier, vereniging, bedrijf of instelling een muziek- of sportevenement of een ander evenement organiseren? Dan moet u dit melden bij de gemeente of u heeft een evenementenvergunning nodig.

• Aankondigingsborden

Als u reclame wilt maken voor een activiteit of evenement via borden langs de weg, dan bent u aangewezen op de reclameframes die op verschillende plaatsen in de dorpen staan.

• Alcohol schenken tijdens evenement

Wilt u tijdens een bijzondere gelegenheid, zoals een muziek- of sportevenement, zwak alcoholhoudende drank schenken? Dan heeft u toestemming (ofwel een ontheffing) nodig van de gemeente.

• Evenementenkalender

Gemeente Renkum heeft zelf geen evenementenkalender. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) biedt u als organisator de mogelijkheid om uw evenement aan te leveren.

• Collecte

Wilt u geld of goederen inzamelen voor het goede doel? Dan heeft u een vergunning van de gemeente nodig, tenzij er sprake is van een inzameling in besloten kring.

• Loterij

Organiseert u een loterij? Dan heeft u een loterijvergunning nodig.

• Stoken vuurkorf

U mag een vuurkorf stoken op uw eigen terrein. U bent dan zelf verantwoordelijk voor de vuurkorf.

• Vliegen met drones

Wilt u tijdens een evenement vliegen met een drone? Voor het vliegen met een drone gelden regels. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in particulier en recreatief gebruik en beroepsmatig gebruik.