Vraag een uittreksel aan via website gemeente

We krijgen regelmatig aanvragen binnen voor uittreksels of aktes die worden aangevraagd via websites die zeggen te helpen bij het regelen of aanvragen van zaken bij de gemeente. Wij werken niet samen met deze commerciële bedrijven en wij adviseren inwoners om hier geen gebruik van te maken.

Websites en online loketten vragen geld voor het maken van een afspraak bij de gemeente of ze rekenen een hoger tarief voor een uittreksel of akte. Een afspraak maken bij de gemeente is altijd gratis en u kunt een uittreksel eenvoudig zelf aanvragen.

Veiligheid

Het is niet alleen goedkoper om zelf zaken te regelen bij de gemeente, het is ook veiliger. Deze commerciële tussenpartijen vragen om gevoelige persoonlijke informatie voor een afspraak of aanvraag. Het is niet bekend wat ze hier verder mee doen.

Regel het via www.renkum.nl

Heeft u een uittreksel of ander product nodig of wilt u een afspraak maken? Regel het via deze website.