Verhuizing doorgeven
Verhuist u naar of binnen de gemeente Renkum? Geef uw verhuizing door vanaf 28 dagen vóór uw verhuizing tot maximaal 5 dagen na uw verhuizing. U kunt online uw verhuizing doorgeven. U heeft hiervoor DigiD nodig. Als u vanuit de gemeente Renkum ergens anders heen verhuist, dan schrijft u zich in bij de gemeente waar u gaat wonen. U hoeft zich niet bij ons uit te schrijven.
Online doorgeven verhuizing
Doorgeven verhuizing naar of binnen de gemeente Renkum
Voor het online doorgeven van een verhuizing hebben wij uw gegevens nodig. Daarom logt u in met uw DigiD. Ook stuurt u mee:
- Huur- of koopcontract. Een kopie van de pagina's waar uw naam, nieuwe adres en handtekening op staan is voldoende. Meestal zijn dit de 1e en laatste pagina van het contract. Let op dat de kopie goed leesbaar is.
- Identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart, rijbewijs, verblijfsdocument). Op de website van de rijksoverheid leest u hoe u een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt.
- Als u bij iemand gaat inwonen: Verklaring toestemming hoofdbewoner (pdf, 73 kB)
Wie mag de verhuizing doorgeven?
- Iedereen die 16 jaar of ouder is
- Ouders, voogden of verzorgers voor kinderen jonger dan 16 jaar
- Ouders en hun meerderjarige kinderen voor elkaar als u op hetzelfde adres woont
- Echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar als u op hetzelfde adres woont. Let op: heeft u een samenlevingscontract, dan moet u allebei zelf de verhuizing doorgeven
- Meerderjarigen voor personen die hen daarvoor gemachtigd hebben
- Curatoren voor de persoon die onder curatele is gesteld
Let op
- Verhuist er nog iemand anders mee? Bijvoorbeeld een vriend of vriendin met wie u samenwoont, maar geen geregistreerd partnerschap heeft? Dan moeten zij zelf aangifte van verhuizing doen.
- Gaat u bij iemand inwonen, of gaat u een kamer bij iemand huren? Dan heeft u toestemming nodig van de hoofdbewoneren een kopie van uw huurcontract. Als u geen huurcontract ondertekend heeft, dan heeft u een Verklaring toestemming hoofdbewoner (pdf, 73 kB) en een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs nodig.
- Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven die er niet (meer) woont? Vraag ons dan een adresonderzoek te doen.
- Is er een (langere) periode tussen uw oude en nieuwe woning waar u naartoe verhuist, waarin u bijvoorbeeld tijdelijk op een ander adres logeert? Bel ons op (026) 33 48 111.
- Bent u te laat met uw verhuizing doorgeven dan heeft dit gevolgen voor bijvoorbeeld uw huurtoeslag, studiefinanciering of parkeervergunning.
Doorgeven verhuizing binnen Nederland aan de balie
Maak hiervoor een afspraak.
Meenemen
- Het ingevulde formulier aangifte van adreswijziging (pdf, 53 kB).
- Huur- of koopcontract. Een kopie van de pagina's waar uw naam, nieuwe adres en handtekening op staan is voldoende. Meestal zijn dit de 1e en laatste pagina van het contract.
- Identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart, rijbewijs, verblijfsdocument)
Wie ontvangt bericht van uw verhuizing?
Wij geven uw verhuizing door aan instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Dat geldt alleen als u gebruikt maakt van producten of diensten van de organisatie. Voorbeelden hiervan zijn:
- Zorgverzekeraars
- De belastingdienst
- DUO (studiefinanciering)
- Het RDW
- De SVB (Sociale Verzekeringsbank)
- Het CAK
- Pensioenfondsen
U hoeft uw nieuwe woonadres dus niet aan hen door te geven. Op de website www.wiekrijgtmijngegevens.nl staan alle organisaties aan wie wij uw verhuizing doorgeven.
Volg ons