Verhuizing doorgeven

Verhuist u binnen de gemeente Renkum? Of verhuist u vanuit een andere Nederlandse gemeente naar gemeente Renkum? Geef uw verhuizing door vanaf 28 dagen vóór uw verhuizing tot uiterlijk 5 dagen na uw verhuizing. Dat kan online of aan de balie in het gemeentehuis. Als u vanuit de gemeente Renkum ergens anders heen verhuist, dan schrijft u zich in bij de gemeente waar u gaat wonen. U hoeft zich niet bij ons uit te schrijven.

Online doorgeven verhuizing

Doorgeven verhuizing naar of binnen de gemeente Renkum

Voor het online doorgeven van een verhuizing hebben wij uw gegevens nodig. Daarom logt u in met uw DigiD. Ook stuurt u mee:

  • Huur- of koopcontract. Een kopie van de pagina's waar uw naam, nieuwe adres en handtekening op staan is voldoende. Meestal zijn dit de 1e en laatste pagina van het contract. Let op dat de kopie goed leesbaar is.
  • Identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart, rijbewijs, verblijfsdocument). Op de website van de rijksoverheid leest u hoe u een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt.
  • Als u bij iemand gaat inwonen:  Verklaring toestemming hoofdbewoner (pdf, 73 kB)

Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • U zelf, als u 16 jaar of ouder bent.
  • Ouders voor hun minderjarige kind(eren) (tot 16 jaar, anders zelf verhuizing doorgeven).
  • Ouders en hun meerderjarige kind(eren) die op hetzelfde nieuwe adres gaan wonen.
  • Echtgenoten en geregistreerde partners die op hetzelfde adres gaan wonen.
  • Voogd of gemachtigde voor een inwonend kind.

Let op

  • Verhuist er nog iemand anders mee? Bijvoorbeeld een vriend of vriendin met wie u samenwoont, maar geen geregistreerd partnerschap heeft? Dan moeten zij zelf aangifte van verhuizing doen.
  • Gaat u bij iemand inwonen, of gaat u een kamer bij iemand huren? Dan heeft u toestemming nodig van de hoofdbewoneren een kopie van uw huurcontract. Als u geen huurcontract ondertekend heeft, dan heeft u een Verklaring toestemming hoofdbewoner (pdf, 73 kB) en een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs nodig.
  • Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven die er niet (meer) woont? Vraag ons dan een adresonderzoek te doen. 
  • Is er een (langere) periode tussen uw oude en nieuwe woning waar u naartoe verhuist, waarin u bijvoorbeeld tijdelijk op een ander adres logeert? Bel ons op (026) 33 48 111.
  • Bent u te laat met uw verhuizing doorgeven dan heeft dit gevolgen voor bijvoorbeeld uw huurtoeslag, studiefinanciering of parkeervergunning. 

Doorgeven verhuizing binnen Nederland aan de balie

Regelt u liever uw verhuizing in het gemeentehuis? Maak hiervoor een afspraak.

Meenemen

  • Het ingevulde formulier aangifte van adreswijziging (pdf, 53 kB).
  • Huur- of koopcontract. Een kopie van de pagina's waar uw naam, nieuwe adres en handtekening op staan is voldoende. Meestal zijn dit de 1e en laatste pagina van het contract.
  • Identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart, rijbewijs, verblijfsdocument)

Verhuizing vanuit het buitenland of naar Nederland

Wie ontvangt bericht van uw verhuizing?

Wij geven uw verhuizing door aan alle instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Denk daarbij aan de Belastingdienst, de politie, de brandweer en ziekenhuizen. Op de website www.wiekrijgtmijngegevens.nl kunt u zien welke instanties dit zijn.