Adresonderzoek

Heeft u het vermoeden dat een persoon nog op uw adres ingeschreven staat, terwijl hij of zij daar niet meer woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Ook als u werkt bij een instantie die gebruikmaakt van adresgegevens uit de basisregistratie personen en u twijfelt over de juistheid van deze gegevens, kunt u een adresonderzoek aanvragen.

Na afloop van het onderzoek kan de gemeente 2 dingen doen, namelijk de persoon of personen in kwestie:

  • inschrijven op een nieuw adres;
  • uitschrijven uit de basisregistratie personen. Dit kan gevolgen hebben voor het recht op voorzieningen van de overheid.

Aanvragen

Afspraak maken

Wij werken op afspraak, behalve op vrijdagochtend. Bekijk onze openingstijden.

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs, verblijfsdocument).
  • Wanneer u eigenaar bent van het pand: een bewijs van eigendom.