Openingstijden en contact Sociaal Team

Bij het Sociaal Team kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van jeugd, werk, inkomen, zorg en ondersteuning.

Als u extra ondersteuning nodig heeft kunt u terecht bij het Sociaal Team. Omdat iedere situatie uniek is en om een persoonlijke benadering vraagt, gaan we met u in gesprek. Medewerkers van het Sociaal Team bespreken met u wat uw eigen mogelijkheden zijn en welke oplossingen het beste bij u passen.

Wachttijd Wmo voorziening

Heeft u een vraag gesteld aan het Sociaal Team over een Wmo voorziening die u zelf niet kan regelen? Dan belt een medewerker van het Sociaal Team u voor een afspraak. Er is helaas een wachtlijst waardoor het langer duurt voordat wij u kunnen bellen. Houd rekening met 6 tot 12 weken. Als u zelf al een voorziening aanschaft voordat wij uw aanvraag behandelen, dan zullen wij een (eventuele) aanvraag voor een Wmo maatwerkvoorziening afwijzen.

Bel het Sociaal Team

Het Sociaal Team is telefonisch bereikbaar op (026) 33 48 111

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur

Op en rondom feestdagen kan het zijn dat we onze openingstijden aanpassen. 

Bezoek het Sociaal Team

Vaak kunnen wij uw vraag telefonisch beantwoorden. Komt u liever naar het gemeentehuis? Dat kan op dinsdag en donderdag tussen 8.30 en 12.30 uur. Maak daarvoor een afspraak. Geef bij het maken van de afspraak in het veld 'opmerking' aan waar uw vraag over gaat. Dan kunnen wij u beter van dienst zijn.

Afspraak maken met Sociaal Team

Wilt u liever telefonisch een afspraak maken? Bel (026) 33 48 111.

De afspraak gaat om een informerend gesprek. Voor de aanvraag van een voorziening of uitkering is meestal een 2e gesprek nodig. Als dit voor u geldt hoort u dat tijdens het uw afspraak.

Andere vragen

Heeft u andere vragen of u kunt niet op een dinsdag of donderdag een belafspraak maken? U kunt Sociaal Team van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur bellen op (026) 33 48 111. U kunt uw vraag ook sturen door een bericht te sturen naar sociaalteam@renkum.nl.

Een oplossing op maat

Voordat u in gesprek gaat, kunt u alvast nadenken over uw zorgvraag: waar heeft u moeite mee? Wat zijn de dingen die u nodig heeft? Hoe kunt u dit zelf oplossen? Zijn er mensen in uw omgeving die u kunnen helpen? In een gesprek brengen wij uw situatie in kaart en kijken we samen naar een oplossing voor u.

De medewerkers van het Sociaal Team weten goed de weg in de gemeente als het gaat om zorg, voorzieningen, welzijn en wonen. Zij geven u informatie over het hulpaanbod, de instellingen en de organisaties op het gebied van zorg en welzijn en de wijze waarop u van die zorg of ondersteuning gebruik kunt maken. Zij adviseren u ook over de mogelijkheden die er zijn in uw situatie en welk hulpaanbod het beste aansluit bij uw vraag.

Uiteindelijk levert het gesprek voor u een oplossing op maat op. Het pakket aan oplossingen kan dus voor iedereen verschillend zijn.