Openingstijden en contact Sociaal Team

Bij het Sociaal Team kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van jeugd, werk, inkomen, zorg en ondersteuning.

Als u extra ondersteuning nodig heeft kunt u terecht bij het Sociaal Team. Omdat iedere situatie uniek is en om een persoonlijke benadering vraagt, gaan we met u in gesprek. Medewerkers van het Sociaal Team bespreken met u wat uw eigen mogelijkheden zijn en welke oplossingen het beste bij u passen.

Maak een belafspraak

Normaal ontvangen wij u graag in het gemeentehuis voor het 1e informerende gesprek. Door de aangescherpte coronamaatregelen is het verstandig, voor uw gezondheid en de gezondheid van onze medewerkers, om dit 1e gesprek telefonisch te doen. Vaak kunnen wij uw vraag telefonisch beantwoorden. 

Wilt u dat wij u op een bepaald tijdstip bellen? Maak dan een belafspraak. Wij bellen u dan op de afgesproken tijd. Een belafspraak is mogelijk op dinsdag en donderdag tussen 8.30 en 12.30 uur. 

Belafspraak maken met Sociaal Team

Geef bij het maken van de afspraak in het veld 'opmerking' aan waar uw vraag over gaat. Dan kunnen wij u beter van dienst zijn. Vergeet niet uw telefoonnummer in te vullen.

Wilt u liever telefonisch een afspraak maken? Bel (026) 33 48 111.

Andere vragen

Heeft u andere vragen of u kunt niet op een dinsdag of donderdag een belafspraak maken? Het Sociaal Team is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur telefonisch bereikbaar op (026) 33 48 111. Als u geen belafspraak heeft, kan het zijn dat de wachttijd aan de telefoon iets langer is. U kunt uw vraag ook sturen via e-mail naar sociaalteam@renkum.nl.

Een oplossing op maat

Voordat u in gesprek gaat, kunt u alvast nadenken over uw zorgvraag: waar heeft u moeite mee? Wat zijn de dingen die u nodig heeft? Hoe kunt u dit zelf oplossen? Zijn er mensen in uw omgeving die u kunnen helpen? In een gesprek brengen wij uw situatie in kaart en kijken we samen naar een oplossing voor u.

De medewerkers van het Sociaal Team weten goed de weg in de gemeente als het gaat om zorg, voorzieningen, welzijn en wonen. Zij geven u informatie over het hulpaanbod, de instellingen en de organisaties op het gebied van zorg en welzijn en de wijze waarop u van die zorg of ondersteuning gebruik kunt maken. Zij adviseren u ook over de mogelijkheden die er zijn in uw situatie en welk hulpaanbod het beste aansluit bij uw vraag.

Uiteindelijk levert het gesprek voor u een oplossing op maat op. Het pakket aan oplossingen kan dus voor iedereen verschillend zijn.