Openingstijden en contact
U kunt ons op verschillende manieren bereiken.
Vul het contactformulier in als u een vraag of opmerking heeft. Zo kunnen wij u sneller en beter helpen. Let op, onderstaande zaken regelt u op een andere manier:
• Voor het aanvragen van een product of dienst gebruikt u de (digitale) aanvraagformulieren die daarbij staan, of op Afspraak in het gemeentehuis.
• Een afspraak maken in het gemeentehuis kan via het formulier Afspraak maken. De afspraak komt dan direct in onze digitale agenda te staan.
• Een melding doorgeven over b.v. losliggende stoeptegels of zwerfafval kan via de website Fixi.
• Een vraag over de aanslag gemeentelijke belastingen of de WOZ stelt u via de website digitale balie belastingen
• Een vraag aan de Adviesraad Sociaal Domein stelt u via het formulier contact adviesraad-sociaal-domein
• Een klacht indienen over hoe u behandeld bent door de gemeente kan via het formulier klacht indienen.
Deze zomer zijn wij van maandag 28 juli tot en met vrijdag 15 augustus 2025 telefonisch minder bereikbaar. U kunt ons dan van maandag tot en met vrijdag bellen van 8.30 tot 12.30 uur. In de middag zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Het gemeentehuis is wel open.
Ons telefoonnummer is (026) 33 48 111. Wij zijn bereikbaar op de volgende dagen/tijden:
- maandag tot en met donderdag: 8.30 tot 17.00 uur
- vrijdag: 8.30 tot 12.30 uur.
- Het Sociaal Team is alleen 's ochtend bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.
Bij calamiteiten in de openbare ruimte buiten kantoortijden belt u (026) 33 48 111. Luister het bandje af en u hoort het nummer dat u kunt bellen.
Wij werken alleen op afspraak voor het aanvragen van een paspoort, rijbewijs, identiteitskaart, doorgeven van een verhuizing of het aanvragen van een uittreksel. Maak een afspraak
Voor andere vragen en voor afspraken is het gemeentehuis open op:
- maandag tot en met donderdag: 8.30 tot 17.00 uur
- vrijdag: 8.30 tot 12.30 uur
- balie burgerzaken is op maandag open tot 19.00 uur
Document ophalen
- Na 5 werkdagen kunt u uw nieuw reisdocument of rijbewijs zonder afspraak ophalen.
- Voor het ophalen van uw gehandicaptenparkeerkaart is een afspraak wel nodig. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee.
Het ophalen kan op:
- maandag van 9.00 tot 19.00 uur
- dinsdag tot en met donderdag van 9.00 tot 17.00 uur
- vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur.
Het Sociaal Team is telefonisch bereikbaar op (026) 33 48 111 van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur. Op en rondom feestdagen kan het zijn dat we onze openingstijden aanpassen.
Afspraak maken
Wij plannen afspraken in op maandag, woensdag en donderdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Maak daarvoor een afspraak: Afspraak met Sociaal Team
Geef bij het maken van de afspraak in het veld 'opmerking' aan waar uw vraag over gaat. De afspraak is een informerend gesprek. Voor de aanvraag van een voorziening of uitkering is meestal een 2e gesprek nodig. Als dit voor u geldt hoort u dat tijdens het uw afspraak.
Heeft u een zorgvraag? Voordat u in gesprek gaat, kunt u alvast over een aantal zaken die in het gesprek aan bod komen. Waar heeft u moeite mee? Wat zijn de dingen die u nodig heeft? Hoe kunt u dit zelf oplossen? Zijn er mensen in uw omgeving die u kunnen helpen? In een gesprek brengen wij uw situatie in kaart en kijken we samen naar een oplossing voor u. De medewerkers van het Sociaal Team weten goed de weg in de gemeente als het gaat om zorg, voorzieningen, welzijn en wonen. Zij geven u informatie over het hulpaanbod, de instellingen en de organisaties op het gebied van zorg en welzijn en de wijze waarop u van die zorg of ondersteuning gebruik kunt maken. Zij adviseren u ook over de mogelijkheden die er zijn in uw situatie en welk hulpaanbod het beste aansluit bij uw vraag. Uiteindelijk levert het gesprek voor u een oplossing op maat op. Het pakket aan oplossingen kan dus voor iedereen verschillend zijn.
Heeft u een vraag gesteld aan het Sociaal Team over een Wmo voorziening die u zelf niet kan regelen? Dan belt een medewerker van het Sociaal Team u voor een afspraak. Houd rekening met 6 weken voordat wij u bellen. Als u zelf al een voorziening aanschaft voordat wij uw aanvraag behandelen, dan wijzen wij een (eventuele) aanvraag voor een Wmo maatwerkvoorziening af.