Parkeervergunning voor gehandicapten in Arnhem

Gemeente Arnhem werkt met kentekenparkeren. Dat betekent dat alle parkeerders hun kenteken digitaal aanmelden via de parkeerautomaat, belparkeren of via de parkeervergunning.

Er rijdt een speciale scanauto rond die de parkeercontrole uitvoert. Door het digitaal aanmelden van een kenteken, kan de scanauto controleren of er betaald is voor het parkeren of dat u een geldige parkeervergunning heeft.

Gehandicaptenparkeervergunning op kenteken

Ook bezoekers van Arnhem die in het bezit zijn van een geldige Europese gehandicaptenparkeerkaart (GPK), kunnen gratis een vergunning voor gehandicapten aanvragen. Met deze parkeervergunning kunt u in Arnhem gratis parkeren op alle parkeerplaatsen waar betaald parkeren geldt. Het is belangrijk dat u bij het parkeren op de gehandicaptenparkeerplaatsen uw Europese gehandicaptenparkeerkaart zichtbaar in het voertuig legt. In de parkeergarages moet u wel betalen. Het aanvragen gaat via het Digitale Parkeerloket van de gemeente Arnhem.

Aanvragen gehandicaptenparkeervergunning op kenteken

Bij het aanvragen van de parkeervergunning geeft u uw kenteken door. Hierdoor wordt de vergunning gekoppeld aan uw kenteken. Bent u passagier? Dan kunt u het kenteken zelf wijzigen in het digitale parkeerloket. Bij een parkeercontrole hoeft de scanauto alleen uw kenteken te scannen voor een controle.

Vragen?

Vragen of hulp nodig bij het aanvragen? Neem dan contact op met Gemeente Arnhem. Stuur een bericht naar e-mail parkeerservicearnhem@p1.nl of bel (026) 37 75 900.

Vragen over het parkeerbeleid van de gemeente Arnhem kunnen wij  helaas niet beantwoorden. Hiervoor verwijzen wij u naar het Digitale Parkeerloket van de gemeente Arnhem.