Servicenormen

Onze servicenormen laten zien wat u van ons kunt verwachten en hoe snel wij antwoord (kunnen) geven op uw vragen.

Wij verbeteren constant onze dienstverlening om deze ambities ook waar te maken.

Wat mag u van ons verwachten?

Als u onze website bezoekt

  • Kunt u daarvoor 24 uur per dag 7 dagen per week terecht op www.renkum.nl.
  • Zorgen wij ervoor dat onze informatie correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk is.
  • Vermelden wij bij de informatie over onze producten en diensten, zoals het aanvragen van een paspoort of rijbewijs, wat u nodig heeft om een aanvraag in te dienen, wat de kosten daarvan zijn en hoe lang de procedure duurt.

Als u ons belt

  • Nemen wij binnen 3x overgaan op. Bij grote drukte wordt u in de wachtrij geplaatst.
  • Kunnen wij u niet direct helpen? Dan bellen wij u binnen 2 werkdagen terug.

Als u contact zoekt via ons digitaal contactformulier

  • Ontvangt u binnen 24 uur een ontvangstbevestiging.
  • Ontvangt u binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord op uw vraag. Als het niet mogelijk is om binnen 5 werkdagen inhoudelijk te reageren, laten wij u dat weten en geven we ook aan wanneer u de inhoudelijke reactie wel kunt verwachten.

Als u ons een vraag stelt via social media

  • Kunt u via Twitter en Facebook 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking bij ons kwijt.
  • Ontvangt u binnen 1 werkdag een reactie op uw vraag of melding. Als het niet mogelijk is om binnen 1 werkdag inhoudelijk te reageren laten wij u dat weten en geven we ook aan wanneer u de inhoudelijke reactie wel kunt verwachten.

Als u ons een brief stuurt

  • Krijgt u binnen 5 werkdagen na binnenkomst van uw brief een ontvangstbevestiging.
  • Vraagt uw brief om een inhoudelijke reactie? Dan laten wij u in de ontvangstbevestiging weten wanneer u een reactie van ons ontvangt.

Als u contact opneemt met team burgerzaken

  • Om uw verhuizing door te geven, dan ontvangt u binnen 2 weken na de datum waarop de verhuizing in gaat een schriftelijke bevestiging van de verhuizing.
  • Voor het aanvragen van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs, dan kunt u 5 werkdagen na uw aanvraag het document ophalen op het gemeentehuis.
  • Om een Uittreksel Burgerlijke stand of Basisregistratie Personen aan te vragen, dan ontvangt u deze 5 werkdagen na uw aanvraag per post.
  • Op onze website www.renkum.nl vindt u de overige producten en bijbehorende levertijden van burgerzaken.

Als u ons bezoekt of een afspraak heeft

  • Ontvangen wij u gastvrij.
  • Zijn onze balies goed toegankelijk, ook voor mindervaliden.
  • Bieden we voldoende privacy.
  • Als u een afspraak heeft met team burgerzaken meldt u zich aan bij de zuil in de hal in het gemeentehuis.
  • Heeft u een afspraak met het college van burgemeester en wethouders of met een medewerker? Meldt u zich dan bij de receptie. Een medewerker komt u halen, en brengt u ook weer terug.

Als u een aanvraag indient bij ons sociaal team

  • Dan kunt u dat telefonisch doen via ons algemene telefoonnummer, of door een mail te sturen naar sociaalteam@renkum.nl. Als u een mail stuurt krijgt u hiervan binnen 24 uur een ontvangstbevestiging.
  • Op onze website www.renkum.nl vindt u de overige producten en diensten van het sociale team met bijbehorende termijnen en procedures terug.

Als u een melding openbare ruimte doet

  • Krijgt u van ons binnen 24 uur een ontvangstbevestiging met daarin de verwachte behandeltermijn.
  • Ondernemen wij in het geval van gevaar of kans op schade en letsel binnen 1 werkdag actie.

Als u een vergunning bij ons aanvraagt

• Handelen wij uw vergunningaanvraag af binnen de wettelijke termijn. Deze termijn verschilt per soort vergunning. Op onze website www.renkum.nl vindt u de verschillende vergunningen en termijnen terug.

Als u contact opneemt met toezicht en handhaving of een klacht of bezwaar bij ons indient

  • Dan kunt u contact opnemen met toezicht en handhaving via handhaving@renkum.nl. Als u een mail stuurt krijgt u binnen 24 uur een ontvangstbevestiging. Handelen wij die af volgens de wettelijke termijn. Deze termijnen verschillen. Op www.renkum.nl vindt u terug hoe u een klacht of bezwaar in kunt dienen, welke procedures wij hanteren en welke termijnen hieraan verbonden zijn.