Regeling voor medisch afval

Als u veel luierafval heeft, kunt u dat gratis inleveren bij inleverpunten. Heeft u vanwege medische redenen veel stoma- en/of incontinentiemateriaal? Dan kunt in aanmerking komen voor een speciale regeling.

Inleverpunten voor luiers

Als u veel luierafval heeft, kunt u dat gratis inleveren bij inleverpunten. Op de volgende locaties staat een luiercontainer:

  • Verzorgingshuis Felixoord, Ommershoflaan 35, 6861 CH  Oosterbeek
  • KDV De Speelboerderij, De Broekhorst 3, 6866 NN Heelsum
  • KDV Piccolo, Johanniterweg 4, 6865 WH  Doorwerth
  • Kinderopvang Winja Wanja, Don Boscoweg 17, 6871 DH Renkum
  • Afvalbrengstation Veentjesbrug, Veentjesbrug 4, Heelsum

Regeling voor medisch afval

Heeft u vanwege medische redenen veel stoma- en/of incontinentiemateriaal? Dan kunt in aanmerking komen voor een regeling voor medisch afval. Deze regeling houdt in:

  • adressen met kliko's kunnen voor stoma- en/of incontinentiemateriaal een extra luchtdichte kliko krijgen. Deze speciale luierkliko kan tegelijk met de restafvalkliko aan de weg gezet worden. U betaalt hiervoor 50% van het 'betalen per keer' tarief.
  • adressen in hoogbouw hebben meestal geen ruimte om een extra kliko te plaatsen. Daarom kunnen zij een vergelijkbare hoeveelheid luierafval zonder kosten in de ondergrondse verzamelcontainer gooien als met de speciale kliko kan worden aangeboden. Het gaat dan om 30 zakken van 60 liter of 60 zakken van 30 liter.

Aanvragen

Om gebruik te maken van deze speciale regeling vult u 1 van onderstaande formulieren in en stuur het naar Gemeente Renkum, t.a.v. Domein Ruimte, team beleid, Antwoordnummer 37, 6860 VB Oosterbeek. Voeg een bewijsstuk toe bij uw aanvraag. Dat kan een doktersverklaring zijn maar ook de rekening van de apotheek of verzekeraar.

Kliko niet meer nodig

Als u de speciale luierkliko niet meer nodig heeft, geef dit door aan de gemeente Renkum via e-mail info@renkum.nl of bel (026) 33 48 111. Wij geven opdracht aan ACV om de kliko weer op te halen. ACV maakt daarvoor met u een afspraak.