Kapotte straatverlichting

Als 1 straatlantaarn of een hele rij lampen niet brandt, meld het ons.

Direct Melden

U kunt kapotte straatverlichting direct melden:

  • door het online formulier Melding openbare ruimte in te vullen;
  • via de app MijnGemeente. Met de app kunt u de melding ter plekke via uw smartphone doorgeven. U kunt ook een foto meesturen. De iOS versie kunt u downloaden in de Appstore, de Android versie in de Google Playstore.
  • door te bellen met ons op (026) 33 48 111.

Deze gegevens geeft u door:

  • uw naam en adres
  • de locatie van de straatlantaarn(s)
  • het nummer van de straatlantaarn. Het nummer staat meestal op een sticker op de lantaarnpaal, ongeveer 2 meter boven de weg aan de straatkant.

Melden bij het Provincieloket

Zijn er lampen kapot langs een provinciale weg (een N-weg)? Dan meldt u dit bij het Provincieloket. U herkent deze straatlampen aan de 'N' in het nummer.

  • Geef uw melding online door via het Provincieloket  .
  • Of bel het Provincieloket op (026) 35 99 999.

Twijfelt u of u de kapotte lantaarnpaal bij ons of bij de provincie moet melden? Op de website van Rijkswaterstaat kunt u nakijken wie de beheerder van de weg is waar de lantaarnpaal staat en dus bij wie u de kapotte lantaarnpaal kunt melden.

Reparatieduur

1 tot 3 lampen

De meldingen van kapotte straatverlichting geven wij door aan CityTec. Dit is het bedrijf waarmee wij een onderhoudscontract hebben. Zij zullen deze meldingen binnen 2 weken oplossen.

Soms is niet alleen de lamp kapot is, maar ook de armatuur. Dat is het deel waar de lamp inzit. Of er is een ander probleem dat de monteur niet direct kan oplossen. In die gevallen kan het langer dan 2 weken duren voordat de straatlantaarn gemaakt is.

3 of meer lampen

Als er 3 of meer lampen kapot zijn, of de verlichting werkt niet in een hele straat of wijk, dan is er bijna altijd iets mis met het netwerk onder de grond of de centrale verdeelkast. Deze problemen lost netwerkbeheerder Liander binnen 72 uur op.

Als er een kabelstoring is kan het een aantal weken duren voordat de storing is opgelost. Liander spoort met een meetwagen de storing op. Omdat Liander maar een aantal meetwagens heeft, moet dit worden ingepland. Daarnaast moet vaak de stroom tijdelijk worden uitgeschakeld in een hele wijk. Liander moet dit aankondigen bij de bedrijven in de betreffende wijk. Vandaar dat het een aantal weken kan duren.