Gemeentelijke belastingzaken nu digitaal regelen

Vanaf 1 oktober 2020 kunt u uw gemeentelijke belastingzaken digitaal regelen via de nieuwe digitale balie belastingen. Ook bedrijven in onze gemeente kunnen de digitale balie gebruiken. Zo wordt het nog makkelijker om ieder moment van de dag gemeentelijke belastingzaken te regelen.

Van belastingaanslag inzien tot het regelen van automatische incasso

Door de komst van de nieuwe digitale balie belastingen is het mogelijk om snel en overzichtelijk gemeentelijke belastinggegevens in te zien. Van belastingaanslag tot taxatieverslag. Wij bieden in de digitale balie direct een aantal diensten aan zoals het indienen van een bezwaar, het aanvragen van een kwijtschelding, betalingsregeling en automatische incasso. En er komen steeds meer diensten bij. Zo wordt het voor u steeds makkelijker om vanuit huis de belastingzaken te regelen.

Op deze website kunt u via www.renkum.nl/belastingen online uw belastingzaken regelen. Verder heeft u een DigID nodig, om in te loggen.

Digitale balie belastingen voor 4 gemeenten

Met de komst van de digitale balie verbeteren wij de dienstverlening als het gaat om belastingen. Hierdoor wordt het naast overzichtelijk ook gebruiksvriendelijk en makkelijker. De nieuwe digitale balie voor gemeentelijke belastingen is mogelijk doordat de 4 gemeenten (Arnhem, Renkum, Rheden en Rozendaal) gezamenlijk een nieuw belastingsysteem in gebruik hebben genomen. De gemeenten werken daarvoor samen met De Connectie, de bedrijfsvoeringorganisatie die ook namens hen de belastingen verwerkt.